Nycklar & porttelefoni
Kontrollera att ytterportarna i fastigheten alltid går i lås vid in- och utpassering. Släpp aldrig in någon okänd person i fastigheten. Ställ hellre en fråga för mycket än ingen alls.
Vid förlust av inpasseringskort/garagedosa skall styrelsen kontaktas så fort som möjligt.
Använd inte (!) nödvreden för att låsa upp dörrar. Använd istället öppnaknapparna (på bild till höger). Öppnaknapparna har touchfunktion: håll handen mot den runda plattan (du måste nudda plattan) så kommer dörren att låsas upp.
Ni behöver inte använda inpasseringskorten där det finns öppnaknappar.
Felanmälan porttelefoner/inpasseringssystem
Förlustanmälan inpasseringskort / garagedosor
Mindre akuta ärenden: kontakt@midsommarbuketten.se
Vid akuta ärenden kontaktas någon i styrelsen.
Nya/extra inpasseringskort kostar 150 kr/styck.
Nya/extra garagedosor kostar 350 kr/styck.
Vid behov av nya inpasseringskort/garagedosor ska styrelsen kontaktas.
Vid behov av nya nycklar ska fastighetsförvaltaren kontaktas.
Alla passager genom kortläsardörrar registreras i loggar som vid misstanke om brott efter begäran av polis kan komma att lämnas ut. Vid samtliga in- och utgångar finns även kameraövervakning vars bilder även de loggas.
PORTTELEFONI:
Så här gör era besökare
Genom att trycka på knapparna under pilsymbolerna kan man bläddra sig fram till den lägenhetsinnehavare man söker. När rätt person är markerad trycker man på OK/RING.
Så här gör du
När det kommer ett samtal från porten ringer din telefon som vanligt. Om du har nummerpresentation kan du se varifrån samtalet kommer. Annars är det ingenting som indikerar att det är ett samtal från porten. Det framgår istället av samtalet. Efter att ha talat med besökaren bestämmer du om du vill låsa upp porten eller inte.
För att låsa upp porten
Vill du låsa upp porten trycker du siffran 5 på telefonen innan du lägger på luren. Vill du däremot inte låsa upp lägger du bara på luren utan att trycka på någon siffra. Om samtal från porttelefonerna inte avslutas inom 60 sekunder så sker detta automatiskt.
Obs! Tonval måste vara aktiverat på telefonen.
Telefonnummer
Finns inte ert telefonnummer och/eller namn med i listan i porttelefonen vid er port? Maila kontakt@midsommarbuketten.se ert telefonnummer och lägenhetsnummer (det numret med en bokstav, exempelvis 2G42). Tonval måste vara aktiverat på telefonen.
Obs! Vi bistår inte andrahandshyresgäster med denna service. Det är endast lägenhetsinnehavarens telefonnummer/namn som kan registreras i porttelefonerna.