Nycklar & porttelefoni

Kontrollera att ytterportarna i fastigheten går i lås efter in- och utpassering. Släpp inte in någon okänd person i fastigheten.

Vid förlust av inpasseringskort/garagedosa skall styrelsen kontaktas så fort som möjligt.

exma öppnaknappAnvänd Inte nöd-vreden för att låsa upp dörrar, använd istället öppnaknapparna (på bild till höger). Öppnaknapparna har touchfunktion, håll handen mot den runda plattan (du måste nudda plattan) så kommer dörren att låsas upp.

Ni behöver inte använda inpasseringskorten där det finns öppnaknappar!

Felanmälan porttelefoner/inpasseringssystem
Förlustanmälan inpasseringskort / garagedosor

Mindre akuta ärenden: kontakt@midsommarbuketten.se
Akuta ärenden: 0761-415959 (Aren)

Nya/extra inpasseringskort kostar 100 kr/styck.
Nya/extra garagedosor kostar 500 kr/styck.

Vid behov av nya inpasseringskort/garagedosor ska styrelsen kontaktas.
Vid behov av nya nycklar ska fastighetsförvaltaren kontaktas.

Alla passager genom kortläsardörrar registreras i loggar som efter begäran av Polis kan komma att lämnas ut (vid misstanke om brott).

PORTTELEFONI:

porttelefonSå här gör era besökare

Genom att trycka på knapparna under pilsymbolerna kan man bläddra sig fram till den lägenhetsinnehavare man söker. När rätt person är markerad trycker man på OK/RING.

Så här gör du

När det kommer ett samtal från porten ringer din telefon som vanligt. Om du har nummerpresentation kan du se varifrån samtalet kommer. Annars är det ingenting som indikerar att det är ett samtal från porten. Det framgår istället av samtalet. Efter att ha talat med besökaren bestämmer du om du vill låsa upp porten eller inte.

För att låsa upp porten

Vill du låsa upp porten trycker du 5 på telefonen innan du lägger på luren. Vill du däremot inte låsa upp lägger du bara på luren utan att trycka på någon siffra. Om samtal från porttelefonerna inte avslutas inom 60 sekunder så sker detta automatiskt.

Obs! Tonval måste vara aktiverat på telefonen.

Telefonnummer

Finns inte ert nummer/namn med i listan i porttelefonen vid er port? Maila aren@midsommarbuketten.se ert telefonnummer och lägenhetsnummer (det numret med en bokstav, ex 2G42). Tonval måste vara aktiverat på telefonen.

Obs! Vi bistår inte andrahandshyresgäster med denna service. Det är endast lägenhetsinnehavarens nummer/namn som kan registreras i porttelefonerna.